Followers

Thursday 15 August 2013

Teaser 1: Saat Kau Hadir Dalam Hidupku



One of my main models tiba-tiba sakit dan tak dapat datang. So, I kekurangan model.”

So?” Aku jungkit kening.

Serius aku tak nampak apa signifikannya dia bawak aku ke belakang ni.

“I nak you gantikan tempat model I yang sakit tu.”

Bulat mata aku pandang dia. Dia ni dah sewel ke apa? Mana la dia dapat idea yang sangat-sangat ‘bernas’ tu?

“Kau dah gila ke? Kau sedar tak apa yang kau cakap?”

Aku pandang dia tajam. Dia terkulat-kulat tengok aku. Muka dia tak payah cakap la...dua kali ganda lebih cuak dari tadi. Renek-renek peluh mula nampak kat dahi.

Pleaseeee...Nia. For Puan Sri’s sake. Dia pun tengah gelisah kat luar sebab tak ada model pengganti. Hanya you je yang I terfikir untuk gantikan model tu.”

Aku julingkan mata ke atas. Dia genggam jari ala-ala Gong Xi Fa Cai. Baekk punya pujuk. Saja nak buat aku jadi tak sedap hati.

Apesal kau boleh terfikir aku boleh gantikan? Aku ni mana pernah jadi model.”

Iyalah sangat tak pernah, padahal....heh... hanya Allah je yang tahu.

“Alaaa...tak apa Nia. I bukan nak suruh you catwalk sangat. Just jalan sopan santun sudah la.” Dia nampak makin terdesak. Huru-hara aku tengok backstage ni. Orang semua kelam kabut ke hulu ke hilir.

“Kalau aku jatuh macam mana?”

Saja main tarik tali dengan dia lagi walaupun dalam hati timbul juga rasa kesian. Aku tahu apa perasaan dia. Mesti gelabah habis sebab majlis akan mula kurang dari setengah jam je lagi.

“You takkan jatuh Nia. I akan cari kasut yang tak berapa tinggi untuk you.”

Aku urut dagu. Boleh percaya ke? Haish...mana ada istilah kasut tak berapa tinggi untuk model catwalk.

“Aku tak nak pakai baju seksi seksa ni.”

Dia mengeluh. “Come on, Nia. Be reasonable. Ini fashion busana muslimah. Mana ada baju seksi.”

Iya tak ya juga kan. Aku senyum separuh. Aku tahu dia mula fed-up dengan aku. Tak pernah lagi Sam tunjuk muka macam ni depan aku.

Okay, I’ll be your model ONLY for tonight. Aku tak nak pakai baju ketat dan tak nak kasut tinggi. Deal?”

Saja aku tekankan perkataan ONLY. Biar dia faham aku hanya tolong dia untuk malam ni je. Itupun sebab terkenangkan Aunty Khaleeda yang banyak tolong aku dan majlis malam ni untuk charity. Kalau tak...mati hidup balik pun aku tak nak.

Deal! Thank you so much, Nia. What a relief...Nanti I belanja you makan.”


Dia senyum sambil kesat peluh kat dahi. Aku julingkan mata ke atas. Malas nak layan ayat janji manis dia. Bukan boleh percaya sangat. Nanti aku juga yang kecewa.

10 comments :

  1. waaaa... DK jadi model la...
    mst Eddy tpegun tgk DK nanti...

    ReplyDelete
  2. pergh..really miss DK so much....hopefully ada E3 baru..pasai Dato...

    ReplyDelete
  3. wow miss gila...pendek nye...nak lg.....

    ReplyDelete
  4. owh owh owh....papa ridz bertabah la kalu nampak eddy terlopong je tengok DK x berkelip mata nanti neh....

    ReplyDelete
  5. memang tak sabar .. bila dapat baca keseluruhannya..... dgn adanya treaser ni terubatlah rindu kat papa ridz .. hehehehe

    ReplyDelete
  6. Kak xuanza nk lagi n3 SKHDH....

    ReplyDelete
  7. dah diterbitkan ke? nak baca cerita keseluruhannya ler.. tak sabar....

    ReplyDelete